Miten mobiilimaksaminen sujuu?

Miten mobiilimaksaminen sujuu?

 

Telecom Finlandin tytäryhtiönkin kehittelemä mobiilimaksaminen helpottaa runsaasti maksutapahtumia ja tekee ostamisesta helppoa. Miten mobiilimaksaminen sitten tapahtuu käytännössä? Kerromme tällä sivulla hieman lisää tästä näppärästä maksutavasta, joka tullee lisääntymään entisestään lähiaikoina.

Mobiilimaksaminen onnistuu sekä verkossa että liikkeessä

Mobiilimaksaminen on siitä näppärää, että se onnistuu sekä tehdessäsi ostoksia verkossa että ollessasi asiakkaana tämän maksumahdollisuuden tarjoavassa liikkeessä. Koska älypuhelin kulkee lähes meillä kaikilla koko ajan mukana, on puhelimella maksaminen äärimmäisen helppo vaihtoehto. Onkin arvioitu, että jopa 50% maksuista tehtäisiin 2020 mobiililaitetta käyttäen. Tämä on erittäin suuri määrä, eikä myymälöiden kannatakaan jäädä tässä asiassa kehityksen kelkasta. Tarjolla on myös virtuaalisesti toimivia maksukortteja, jotka toimivat digitaalisen lompakon avulla. Ellei liikkeesi kykene ottamaan vastaan tällaisia digitaalisia maksuja, saatat menettää asiakkaita, varsinkin, kun kyseinen maksutapa yleistyy ja kun siitä tulee nykyistä suositumpi maksutapa.

Mikä on digitaalinen lompakko?

Digitaaliseksi lompakoksi kutsutaan sovellusta, joka sisältää virtuaalisen kopion maksukortista. Tämä sovellus on helposti asennettavissa älypuhelimeen, minkä jälkeen sitä voidaan käyttää liikkeessä tai verkossa maksamiseen. Onkin tärkeää, että verkkokauppiaat ja muut myyjät varmistavat, että heidän liikkeessään mobiilimaksaminen on mahdollisimman helppoa. Yhden klikkauksen ratkaisut ovat tietysti kaikista helpoimpia. Helppous ja asioinnin miellyttävyys ovatkin tulevaisuudessa merkittäviä liikkeen kilpailukykyyn vaikuttavia asioita. Kiireinen asiakas ei välttämättä vaivaudu kovin monimutkaisiin maksutapahtumiin.